• ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2023/2024

• 21 czerwca zakończyliśmy rok szkolny 2023/2024. Uroczystość tradycyjnie rozpoczęliśmy mszą św. w kościele w Łubiance, następnie odbyło się spotkanie na sali gimnastycznej.  W tym roku nikt nie żegnał się ze szkołą, więc uczniowie klas IV – VII krótką częścią artystyczną podziękowali nauczycielom, pracownikom szkoły za miniony rok. Kolejnym punktem spotkania było rozdanie świadectw i nagród wyróżniającym się w nauce uczniom.  Wręczone zostały także nagrody i wyróżnienia za osiągnięte sukcesy w konkursach szkolnych i pozaszkolnych.  Rodzice wyróżnionych uczniów także odebrali  listy gratulacyjne. Po zakończonej uroczystości na sali gimnastycznej uczniowie udali się do klas na spotkanie z wychowawcami.  Potem już wszyscy ze świadectwami w ręku mogli udać się na zasłużony dwumiesięczny wypoczynek.  Wykorzystajmy najbliższe dwa miesiące na aktywny wypoczynek. Udanych, bezpiecznych wakacji!

• W IZBIE TKACTWA

• 17 i 18 czerwca uczniowie uczestniczyli w warsztatach w Izbie Tkactwa w Janowie. Zajęcia odbywały się pod hasłem „Od owieczki do niteczki”. Uczniowie poznali, jak trudną sztuką jest tkactwo i jak dużo pracy trzeba włożyć w proces, by z wełny powstały nici. Grupa młodszych uczniów mogła własnoręcznie przygotować obrazek z owieczką z wełny, a starsi uczniowie zrobili breloczki. Uczniowie klas IV – VII wzięli także udział w grze terenowej polegającej na rozwiązywaniem wielu zagadek. Z pobytu w Izbie Tkactwa wszyscy wrócili w nowe doświadczenia i miłe wspomnienia. Dziękujemy Paniom z Izby Tkactwa za zaproszenie i ciekawe zajęcia.

• KOLOROWE MIASTECZKO - Wycieczka do Supraśla

• 13 czerwca dzieci z oddziału przedszkolnego oraz klas I-III zwiedziły Supraśl. Wizytę w miasteczku rozpoczęliśmy od siedziby Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej, gdzie mogliśmy, a nawet dotknąć zwierzęta i ptaki zamieszkujące puszczę. Bardzo wiele informacji i ciekawostek usłyszeliśmy od pracowników Parku Krajobrazowego. Następnym punktem naszego wyjazdu była przejażdżka ciuchcią, która umożliwiła podziwianie pięknych okolic Supraśla. Odwiedziliśmy Bibliotekę Miejską, gdzie znajduje się Muzeum Regionalne. Zgromadzone są tam różne eksponaty związane z historią Supraśla i okolic. Mieliśmy możliwość dotknąć niektóre z nich, a nawet odgadnąć ich przeznaczenie w dawnych czasach. Pracownik Muzeum był pod wrażeniem wiedzy uczestników wycieczki. Jeden z naszych uczniów odgadł przeznaczenie przedmiotu , którym był kawałek drewna z przymocowanym drutem i sznurkami – były to dawne łyżwy. Po spacerze Bulwarami i lodach była zabawa na dyskotece - dmuchańcach oraz ognisko z kiełbaskami. Pełni niezapomnianych wrażeń wróciliśmy do szkoły.

• PIKNIK RODZINNY NA SPORTOWO

• 11 czerwca odbył się w naszej szkole Piknik Rodzinny pod hasłem. „Lokalnie,  Sportowo, Aktywnie”. Była to impreza zrealizowana w ramach programu, do którego przystąpiliśmy dzięki Enea Ciepło. Dzięki udziałowi w tym pogranie uzyskaliśmy środki na zakup przyrządów sportowych, a także na organizację imprezy sportowej dla dzieci i społeczności lokalnej. Połączyliśmy ją z Dniem Rodziny i zaprosiliśmy rodziców naszych uczniów.  Piknik rozpoczął się od występów artystycznych uczniów młodszych i starszych dedykowanych mamusiom i tatusiom. Dalsza zabawa przeniosła się na boisko, gdzie na uczniów czekały dmuchańce,  liczne zabawy sportowe ze słodkimi nagrodami, pyszne lody i pieczone kiełbaski.  Ostatnią, ale chyba największą atrakcją była zabawa w pianie. To był naprawdę udany, pełen radości i wrażeń dzień.

• KARTA ROWEROWA

• Czwartoklasiści z  naszej szkoły 6 czerwca zdawali egzamin na kartę rowerową. Egzamin praktyczny z bezpiecznej  jazdy na rowerze został przeprowadzony przez funkcjonariusza KPP w Sokółce. Wcześniej młodzi rowerzyści zdali egzamin teoretyczny, w którym udowodnili, że znają zasady bezpiecznego poruszania się po drogach. Gratulujemy uzyskania  pierwszego dokumentu pozwalającego na samodzielne poruszanie się rowerem po drogach publicznych. Życzymy bezpiecznej jazdy!

• Na spektaklu "Piotruś Pan"

• Aktorzy Narodowego Teatru Edukacji z Wrocławia zaprosili naszych uczniów  z klas 0 – III na piękne przedstawienie teatralne pt. „Piotruś Pan”.  Spektakl odbył się 04 czerwca 2024r.  w auli uniwersyteckiej w Białymstoku. Znany już naszym dzieciom teatr z Wrocławia, przedstawił sztukę teatralną o chłopcu, który nie chce dorosnąć. Opowieść zabrała młodych widzów w podróż pełną przygód. Piotrusiowi w podróży towarzyszyła rezolutna dziewczynka o imieniu Wanda. Wspólnie pokonali piratów i kapitana Haka. Przygody bohaterów, oprócz dobrej zabawy, uświadomiły dzieciom, że w życiu nie można uciekać od odpowiedzialności i obowiązków. Po zakończonym przedstawieniu dzieci długo jeszcze dzieliły się swoimi wrażeniami. Wspólne przeżywanie przygód bohaterów przedstawienia sprawiły, że dzieci poczuły się głodne i udaliśmy się na posiłek do MacDonalds.

Kolejnym miejscem, które odwiedzili nasi uczniowie było Epi – Centrum Nauki, a dokładniej Strefa Małego Odkrywcy. Czas spędzony na kilku stanowiskach tematycznych mijał bardzo szybko i wesoło. Wszyscy wróciliśmy do domów pełni wrażeń.

• Podróżujemy po Polsce

• 22,23, 24 maja osiemnastu uczniów klas III – VII wyjeżdżało na wycieczkę turystyczno-krajoznawczą. Pierwszym punktem podróży był Karków, a w nim tradycyjnie  Wawel, Rynek Starego Miasta, Sukiennice. Po spacerze krakowskimi uliczkami przyszedł czas na nocleg w malowniczo położonym Poroninie. Kolejny dzień to wyprawa na górski szlak. Niestety pogoda nie sprzyjała, ale i tak spacer Doliną Kościeliską dostarczyła wielu wrażeń. Tego dnia była także czas Ina spacer najbardziej znaną ulicą w Zakopanem - Krupówkami.  Ostatnim punktem wycieczki była Kopalnia Soli w Wieliczce. Tu po raz pierwszy, ubrani w górnicze stroje z latarkami na kaskach, mieliśmy okazję przejść trasą górniczą, aby poznać tajemnicze i surowe komory, wokół najstarszego zachowanego Szybu Regis. Zwiedzanie kopalni dostarczyło wielu niezapomnianych wrażeń. Zmęczeni, ale w radosnych nastrojach w późnych godzinach wieczornych wróciliśmy do szkoły.

• Bezpiecznie na wsi mamy, bo o zdrowie dbamy”

• 04.06 2024 r. – dziś naszą szkołę odwiedziły przedstawicielki KRUSu, aby podsumować  Ogólnopolski Konkurs dla Dzieci na Rymowankę o Bezpieczeństwie w Gospodarstwie Rolnym „Bezpiecznie na wsi mamy, bo o zdrowie dbamy”.  Wzięło w nim udział dziesięcioro  uczniów naszej szkoły z klas  Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody rzeczowe i pamiątkowe dyplomy. Gratulujemy i zachęcamy do udziału w konkursie w przyszłym roku.